השפעת הגירושין על נשים

תהליך גירושין יש השפעות מרחיקות לכת, לטווח ארוך, בחייהן האישיים ורווחתם של נשים שהתגרשו ועל החברה בכללותה. מחקרים רבים הגיעו למסקנה כי גירושין משפיעים על נשים בעוצמה חזקה יותר ושלילית יותר מאשר היא משפיעה על גברים, באופן אישי, רגשי וכלכלי . סוציולוגים מסוימים הגיעו למסקנה כי גירושין תורמים לבעיות חברתיות רבות, ובין מה שהם מכנים "פמיניזם של עוני ".

השפעות כספיות, אישה לעתים קרובות נקלעת למצוקה כלכלית לאחר גירושין, בגלל שהיא מאבדת את משכורתו של הבעל כמקור הכנסה.  אישה גרושה היא צפויה לסיים את השנה בתחתית התפלגות הכנסות, מסביר מרכז לביצועים כלכליים.  מאמר שפורסם בסקירת הסוציולוגיה האמריקנית (מצב דומה גם בישראל), הגיע למסקנה כי לאישה הגרושה הממוצעת יש פחות כסף מאשר האישה הנשואה הממוצעת, גם כאשר היוו משתנים מסוימים.

השפעות בריאותיות, נשים גרושות חווות מצוקה פסיכולוגית ובעיות נפשיות, כגון דיכאון, הן מייד לאחר הגירושים ובהמשך עוד עשור לאחר מכן. הן נמצאות בבריאות גופנית גרועה יותר מנשים נשואות , וחייהם מכילים יותר לחץ, מסביר במאמר בכתב העת של בריאות והתנהגות חברתית .

השפעות על נשים לעומת גברים, השפעות השליליות של הגירושים פוגעות בנשים יותר מאשר בגברים . משום שנשים בדרך כלל לוקחות את המשמורת על ילדיהם של בני הזוג, הם נושאות משא כספי גדול יותר ועליהן להתמודד עם לחץ גדול יותן בחייהם. יתר על כן, נשים רווקות נוטות לחוות עוני יותר מרווקים, בעיקר משום שהן מרוויחות פחות עבור אותן העבודות וכי לרוב מנהלות קריירה בשכר נמוך, על פי פרסומים, הסכמי גירושין לעתים קרובות מעניקים גברים יותר חופש ופחות אחריות, ואילו נשים גרושות צפויות לקשיים גדולים יותר .

השפעה של גירושין ללא אשם, בשנים האחרונות בגלל מגוון רחב של סיבות חברתיות, כלכליות ותרבותיות, יותר זוגות שמים קץ לנישואיהם; כתוצאה מכך, המספר הכולל של נשים הסובלות את ההשפעות של גירושין גדל,  החוקים ודעת הקהל (הסביבה)  הפכו את מהלך הגירושין לקל נגיש, זמין ומקובל. יותר גברים שנוטים להרוויח יותר כסף מרגישים נוח לנטוש את נשיהם, שמרוויחות פחות ו.

השפעות על החברה, תהליך גירושין מעכב ופוגע בנשים בדרכים שונות, העלייה בגירושין יצרה גם נטל על המדינה, רווחה ממשלתית לאמהות חד הוריות וילדיהם גדלה בהתמדה בארצות הברית ב 50 השנים האחרונות, האחוז משקי הבית עם הורה יחיד עלתה מ 8 אחוזים ליותר מרבע מאוכלוסיית ארה"ב,  נשים מהוות 90 אחוזים מאותן משפחות חד הוריות.  הממשלה משקיעה יותר כסף בשירותי בריאות נפש, כי תהליך גירושין מגביר לעיתים בעיות פסיכולוגיות בקרב נשים .

לסיכום, החלטה על גירושין צריכה להתקבל בכובד ראש ולאחר מחשבה מעמיקה, ההחלטה צריכה להביא בחשבון מספר רב של שיקולים (רציונאליים ואמוציונאליים). גירושין בישראל נקבעים אך ורק בבית דין רבני.  חוק שיפוט בתי דין רבניים (נישואין וגירושין) קובע כי: "ענייני נישואין וגירושין של יהודים בישראל אזרחי המדינה או תושביה יהיו בשיפוטם הייחודי של בתי הדין הרבניים " , בתי דין רבנים נוטים לרוב לצדד בגבר ולכן המהלך המשמעותי שצריך להתבצע ברמת המדינה הינו הקשחת החוקים ואכיפתם או הפקעת הסמכויות הגורפת (במידה ושני הצדדים מעוניינים שיפנו לבית משפט רבני).