ראשי

מרב פלד משרד עורכי דין ונוטריון

מרב פלד משרד עורכי דין ונוטריון, הוא משרד בוטיק הממוקם בהרצליה פיתוח, המשרד בעל וותק של כ 19 שנה. תחומי התמחות מרכזיים של המשרד הם: מעמד אישי, דיני משפחה וירושה.  סימני ההיכר של המשרד הם יחס אישי, ידע משפטי נרחב, ניסון מקצועי עשיר, דיסקרטיות ותודעת שירות גבוהה. עורכת דין מרב פלד משתפת פעולה עם הלשכה לסיוע משפטי ומשמשת כממונה מטעם בית המשפט כאפוטרופוס לדין של קטינים.

מרב פלד משרד עורכי דין מתמחה בדיני משפחה ומעמד אישי הכולל:

• ילדים – משמורת ילדים, הסדרי ראייה ומזונות.
• ניהול הליכי גירושין.
• מזונות אישה.
• רכוש – תביעות רכוש, פירוק שיתוף, עיקולים, איזון משאבים, פירוק עסק משותף .
• סעדים זמניים – צו עיכוב יציאה מהארץ, עיקולים, הקפאת נכסים.
• אלימות במשפחה – הוצאת צווי הגנה, צווי הרחקה וצווי מניעה.
• הופעות בבתי הדין הרבניים ובבתי המשפט לענייני משפחה.
• התרת נישואין בבית המשפט – בנישואים אזרחיים.
• הסכמי גירושין.
• הסכמי ממון.
• הסכמי חיים משותפים.
• הסכם פונדקאות.
• הסכמי ממון לידועים בציבור.
 • ערעורים.

ייפוי כוח מתמשך

מרב פלד משרד עורכי דין מתמחה בייפוי כוח מתמשך היינו מסמך משפטי המאפשר לכל אדם בגיר, להחליט כיצד ועל ידי מי יתנהלו ענייניו בעתיד. אם יאבד את כשירותו הפיזית או הנפשית, ויהיה במצב בו לא יוכל לקבל החלטות ולבצע פעולות בעצמו, חוסר צלילות דעת ומצב רפואי קשה בסוף ימינו עלולים לגרום לקבלת החלטות שגויה בנוגע לנכסים שיישארו אחרי לכתנו. חתימה על ייפוי כוח מתמשך יכולה למנוע זאת.

הידרדרות במצב יכולה לקרות כתוצאה ממקרים כגון: תאונה, מחלות זקנה, מוגבלות נפשית או שכלית, שיכולים לפגוע בכושר קבלת ההחלטות של אדם – למאמר המלא לחץ כאן

נוטריון

התפקיד של נוטריון הוא חשוב ביותר לכל מי שזקוק לאישור חוקי ומקוריות מסמכים. כנוטריון, הערכתו וחתימתו על מסמכים משפטיים מהווה אישור בפני בית המשפט ומאפשר להם לשמש כראיה בבתי משפט וברשויות אחרות.

בנוסף, נוטריון יכול לאמת ולזהות את האדם החותם על המסמך, מה שמבטיח את מקוריות החתימה. לא רק בישראל, אלא גם מחוץ לה, חתימה של נוטריון מקבלת כבוד ומעניינת מבחינה משפטית. להרחבה – לחץ כאן

אפוטרופוס לדין

תפקיד האפוטרופוס לדין הוא לזקק לביהמ"ש מהי טובתו של הקטין בהליך שעומד בפני ביהמ"ש.
אפוטרופוס לדין מהווה זרוע ארוכה של ביהמ"ש בניסיון להתחקות אחר השאלה מהי "טובתו של הקטין".

חשוב לציין כי הרבה מהמקרים שאתה פוגש בביהמ"ש לענייני משפחה הם של שני הורים נורמטיביים שהסכסוך בניהם מוציא אמוציות קשות, שנים מחזיקים בטענות טובות, אולם שוכחים כי בטווח יושב ילד מבולבל, אותו מושכים לשני כיוונים והוריו מנסים להשפיע על דעתו – למאמר המלא לחץ כאן

גישור

מהו גישור ? גישור הוא שיטה אלטרנטיבית ליישוב סכסוכים, שבה גורם נייטרלי מסייע לצדדים לסכסוך להשיג הסכם בעניין שבו לצדדים יש אינטרס משותף יחד עם חילוקי דעות. מרב פלד מגשרת שמתמחה בגישור משפחתי בכל לנושאי דיני המשפחה.

זאת כדי להגיע להסכמים הוגנים ולאשרם בבית משפט למשפחה, למשרד ניסיון רב בתהליכי גישור מורכבים בין בני זוג שהסתיימו בהצלחה ולשביעות רצונם של שני הצדדים ובהם הסכמי גירושין, הסכם ממון, נכסי קריירה, מזונות אשה, מזונות ילדים, משמורת והסדרי ראיה.

דיני ירושה

המשרד עוסק בכל הקשור בדיני ירושה, בבקשות לצווי ירושה ובמגוון הנושאים המשפטיים הקשורים בטיפול בירושות ויישוב סכסוכים בנושא. הכנת צוואות ובקשות לקיום צוואה, כינוס נכסים, ניהול תיקי עיזבון, פירוק שיתוף במקרקעין וניהול תביעות בבתי המשפט בנושאים אלו.

קרן נאמנות (trust fund) – מוסד משפטי מוכר בארץ ובעולם, הנאמנות הינה מערכת יחסים הנוצרת מכוח הסכם בין היוצר לנאמן לפיה נכס (מקרקעין או מטלטלין, מוחשי או לא מוחשי ) מועבר מהמייסד/הלקוח(SETTLOR) לאחזקה בנאמנות לטובת צד שלישי, המייסד מעניק לנאמן זכויות לפעול בנאמנות על פי כתב נאמנות והחוק. המייסד יפקיד גם "כתב משאלות" שבו יביע המייסד את רצונו (כיצד ינהל הנאמן את רכוש הנאמנות), מרגע זה הנאמן חייב נאמנות לנהנים.

גישור

הסכם גישור היינו סופו של תהליך הסדרה בין שני צדדים הנמצאים בסכסוך שמביא לפתרון המחלוקת בניהם בנושא כול שהוא. הצדדים לסכסוך יכולים להגיע להסכם גישור בכוחות עצמם או בהנחיית מגשר מוסמך,המטרה להגיע להסכם פשרה שמקובל על שני הצדדים. הסכם טוב היינו כזה ששני הצדדים מרגישים שלא קיבלו את כל מה שתכננו אך עדיין יכולים להכיל את ההסכמות.

הקונספט של תהליך גישור בא לתת מענה למחלוקות בתחומים שונים, החל ביחסי עבודה בין הנהלה לעובדים, מחלוקות בין שותפים עסקיים, חלוקת רכוש, עיזבונות, גירושין ואפילו בסכסוכים בין אזרחים למדינה.

כיום השוק מוצף במגשרים שעברו הכשרות שונות, חלק מהם הינם בעלי מקצוע מצוינים למרות שאינם עורכי דין והם עושים עבודת קודש לזוגות מתגרשים. תפקידם להגיע להסכמות בין הצדדים ולגשר על הפערים ביניהם. חשוב לדעת כי מגשר שאינו ערך דין אינו יכול לערוך הסכם בפועל, ההסכם חייב להיערך ע"י עו"ד (ממליצה בחום על עורך דין מתחום דיני המשפחה שידע לתת מענה מקיף ומדויק להסכם גירושין).

ההסכם ייכתב ע"פ הסכמות והקווים המנחים עליהם הייתה הסכמה ברורה ויענה בדיוק על הצרכים והרצונות של שני הצדדים. בכל מקרה המגשר לא כופה את דעתו על משהו מהצדדים.

טרם החתימה המגשר יקפיד כי המעורבים יבינו בדיוק את הנכתב ואת ההשלכות ארוכות הטווח של ההסכמות.  הצדדים יוכלו לשקול בשנית את תוכן ההסכם ובמידת הצורך לתקנו.

בהגדרה, המגשר חייב להיות ניטרלי ומקובל על שני הצדדים, הסכמי גישור הנחתמים על ידי שני הצדדים הם הסכמים לכל דבר ומהווים חוזה מחייב לכל הכתוב בו.

הפרת ההסכם עלול להביא את אחד הצדדים לתבוע את הצד השני, על כן, יש לדאוג לכתוב הסכם מפורט ככל שניתן מבלי להשאיר "חורים" שניתנים לפרשנות עתידית.

לאור העומס הרב בו נתונים בתי המשפט בישראל יותר שופטים נוטים לשלוח את המבקשים להתגרש לתהליך גישור בייחוד במקרים שהשופט מאמין כי הצדדים מסוגלים להגיע לפשרה.

היתרון הבולט של תהליך גישור על פני מאבק משפטי הינו המחויבות של המגשר לשני הצדדים, בשונה מהסיטואציה שכל עורך דין מחויב ללקוח שלו ומנסה להשיג עבורו כמה שניתן בד"כ מבלי להתחשב בצד השני.

ישנם תיקים שימצאו מתאימים לתהליך גישור ויועברו לתהליך זה טרם יופיעו בפני שופט. גישור הוא פתרון לגיטימי ומקובל לחלוטין בתחומים משפטיים רבים כאשר הפופולרי ביניהם הוא תחום הגירושין, היות ותהליך גישור מאפשר הסדר חוקי של זכויותיהם של בני הזוג באופן רגוע ושונה מאווירת הקרב הנהוגה בבתי משפט.

האם תהליך גישור יכול לשמש כנגדי?

בד"כ בשלב זה נמצאים במצב אמוציונלי והרגשות בשיא, זה נראה בלתי אפשרי לנהל שיחה פרודוקטיבית על הקונפליקט שלך. תהליך הגישור מספק לכל צד את ההזדמנות לומר את אשר ע ליבו, דיון כן ופתוח הוא צעד ראשון וקריטי לפתרון הבעיות. עם זאת,  כל אחד מהצדדים שולט לאורך כל התהליך במידע ומחליט באופן עצמאי מה לשתף ומה לא.  במהלך הגישור, הצדדים יקבלו את ההזדמנות להיפגש עם המגשר בנפרד.  במהלך דיונים אלה המגשר שלך ילמד איזה מידע מתאים ונכון לדון בו עם הצד השני.

מה יקרה אם לא נגיע להסכם?

באופן אידאלי, תהליך גישור יאפשר לצדדים לזהות בעיות, לנסות ולהמציא אפשרויות, לפתור קונפליקטים ולהגיע להסכם.  ברגע שהושגה הסכמה, המגשר ינסח מזכר הבנות (MOU) הכולל את תנאי ההסכם. על מזכר ההבנות יחתמו שני הצדדים והוא יהיה בסיס למסמך שיוגש לבית המשפט.   אם בסוף התהליך לא תושג הסכמה ולא יכתב מסמך הבנות אזי שהדיונים שהתנהלו בגישור לא אמורים להוות ראיה עובדתית ולא אמורים להילקח בחשבון בעת ניהול התיק במשפט (למרות האמור, לעתים עורכי דין עושים שימוש במידע).

למה לבחור בגישור ע"פ תהליך משפטי ?

למעשה תהליך גישור מאפשר לך להיות אחראי לדברים הכי חשובים בחייך, בתהליך גירושין שמתנהל בבית משפט למעשה  צדדים שלישיים ( עורכי דין ושופטים) הם אלה שמכתיבים את תנאי הגירושים שלך. הם יחליטו איפה הילדים שלך יחיו, כמה ומתי תוכל לראות אותם, וכמה תשלם מזנות. הם שולטים בחלוקת הרכוש והנכסים שלך, חסכונות, קרן פנסיה ותשלום חובות..

תהליך הגישור מכניס אותך למושב הנהג ונותן לך את הכוח להשפיע ולקבל החלטות קריטיות אלה. גישור מאפשר לצדדים לדון בסוגיות, לתעדף את הרצונות שלהם ולשלוט בתוצאה הסופית. יש לומר באופן ברור שפתרון בגישור מוביל להסכם מספק וברור.

סיבה נוספת היא העובדה שלעתים קרובות הצדדים לא יצייתו להוראותיו של בית המשפט.  כאשר הצדדים נאלצים להשתמש במערכת המשפט כדי לאכוף את תנאי הגירושים שלהם הם מוציאים יותר כסף,  יותר זמן,  וסובלים מלחץ מול תוצאות ידועות שוב ושוב. הסכמות שהושגו נתפסות כwin-win  על ידי שני הצדדים. התוצאה – הצדדים מרגישים תחושה גדולה של סיפוק ושליטה.

ייפוי כוח מתמשך

"ייפוי כוח מתמשך" הוא הסדר משפטי שהוסף במסגרת תיקון 01 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, התשכ"ב– 0667( להלן: "החוק"). התיקון מבטא תפיסה חברתית חדשה ביחס לאנשים עם מוגבלויות, אשר שמה במרכז את זכותו של כל אדם לחיות את חייו בהתאם לבחירותיו ולרצונו. תפיסה חברתית זו מדגישה את
יכולותיו של האדם ולא את מוגבלותו, ומכירה בחובתה של המדינה לאפשר לכל אדם למצות את יכולותיו באמצעות קידום ופיתוח של מנגנוני תמיכה, סיוע והגנה, גם אם יכולותיו או כשרותו המשפטית הוגבלו, מסיבה כלשהי, באופן זמני או קבוע.

כיום קיימים בחוק שלושה הסדרים שמטרתם לסייע ולתמוך באדם המתקשה לנהל את ענייניו בעצמו, בהתאם לבחירתו ולרצונו:
1 .ייפוי כוח מתמשך
2.תמיכה בקבלת החלטות
3 .אפוטרופסות
בנוסף, קיימים אמצעים חוקיים להגנה על רכוש מסוים, כגון: רישום הערת אזהרה על נכס מקרקעין או מינוי מורשה חתימה בחשבון הבנק.

מגוון ההסדרים מאפשר להתאים לכל אדם הזקוק לסיוע ולתמיכה את "החליפה האישית" הנכונה עבורו לפי רמת תפקודו, באופן מכבד, ופחות מגביל בהתאם לרצונו, לצרכיו וליכולותיו.

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי המאפשר לכל אדם בגיר (מעל גיל 18), לקבוע כיצד ועל ידי מי יטופלו ענייניו בעתיד כאשר לא יוכל לטפל בכך בעצמו, בתנאי שהוא מבין את המשמעות, המטרות והתוצאות של מתן ייפוי הכוח המתמשך.

האדם (הנקרא "הממנה") בוחר מרצונו בשלב בו הוא מבין ומסוגל לקבל החלטות ולבצען מי יטפל בענייניו וכיצד יראו חייו אם וכאשר מצבו ישתנה לרעה (הידרדרות במצבו). הידרדרות במצבו יכולה לנבוע כתוצאה מתאונה, מחלות זקנה (כגון דמנציה), מוגבלות נפשית ומוגבלות שכלית העלולות לפגוע בכושר השיפוט של האדם.

הדרך לעשות זאת הינה על ידי מינוי של מיופה כוח שיהיה מוסמך לפעול בשם אותו אדם בעתיד כאשר לא יוכל עוד לקבל או לבצע החלטות הנוגעות לעינינו בעצמו.
הממנה יכול לתת ייפוי כוח מתמשך לכלל ענייניו, האישיים (כולל הרפואיים) והרכושיים או רק לחלקם.

על מיופה הכוח לפעול על פי הנחיות הממנה, עליו לחתום ולאשר בכתב בפני עורך דין (או בפני בעל מקצוע בייפוי כוח רפואי) את הסכמתו לתוכן ייפוי הכוח המתמשך, לרבות ההנחיות המקדימות הנכללות בו. במקרים שההנחיה היא בלתי אפשרית לביצוע, בלתי חוקית או כאשר ביצועה יפגע פגיעה חמורה בממנה – אסור למיופה הכוח לפעול לפיה. במקרה כזה הוא יכול לפנות לבית המשפט ולבקש ממנו לתת הוראות כיצד לפעול.

מינוי מספר מיופיי כוח
אדם יכול להחליט על מינוי מיופה כוח יחיד וכן על מינוי מיופה כוח חליפי למקרה שמיופה הכוח הראשון לא ירצה או לא יוכל לפעול בשמו. כמו כן הוא יכול למנות מספר מיופיי כוח. ניתן וכדאי לקבוע אם מיופיי הכוח יפעלו במשותף או בנפרד, מהו היקף הסמכויות והאחריות של כל אחד מהם וכן מי יכריע במקרה של מחלוקת ביניהם.

ייפוי כוח מתמשך בעניינים אישיים
מתייחס לרווחתו האישית של האדם, לצרכיו היומיומיים, למקום מגוריו, לבריאותו, לענייניו הגופניים, הנפשיים או החברתיים.
עניינים אישיים כוללים גם עניינים רפואיים, אך ניתן גם לערוך "ייפוי כוח מתמשך רפואי" שמתייחס לעניינים הבריאותיים בלבד.

ייפוי כוח מתמשך בענייני רכוש
מתייחס לטיפול בכלל נכסיו, כספיו והתחייבויותיו של האדם.
הממנה יכול לקבוע קביעה כללית – כי מיופה הכוח הוא האדם המוסמך לקבל בשמו החלטות עתידיות ולהשאיר למיופה הכוח את שיקול הדעת לגבי תוכן ההחלטות, או שהוא יכול לפרט מהו רצונו לגבי תוכן ההחלטות שיתקבלו בנושאים השונים וזאת באמצעות קביעת "הנחיות מקדימות".
דוגמה: הממנה יכול לקבוע בענייניו האישיים הרפואיים את סוג או זהות המטפל המועדפים עליו או לקבוע בענייניו האישיים שמקום מגוריו בעתיד יהיה ביתו וכי המעבר לסידור חוץ ביתי יעשה בנסיבות מסוימות בלבד או לקבוע במסגרת הטיפול בענייניו הרכושיים כי מיופה הכוח ימכור או ישכיר את ביתו בעת נסיבות מסוימות או להנחותו להשקיע את כספיו בדרך מסוימת.

אנשים מיודעים או פיקוח
הממנה רשאי לקבוע "אנשים מיודעים" שיקבלו מידע או דיווחים ממיופה הכוח על החלטות שקיבל או פעולות שביצע או לקבוע שהאפוטרופוס הכללי יפקח על מיופה הכוח.

קבלת שכר על ידי מיופה הכוח
הממנה רשאי לקבוע בייפוי הכוח כי מיופה כוח יהיה זכאי לקבל שכר. במקרה כזה יהיה עליו לקבוע גם את היקף השכר.
מיופה הכוח זכאי להחזר הוצאות סבירות שהוציא עבור הממנה במסגרת מילוי תפקידו.

עורכת דין מרב פלד מומחית לכתיבת ייפוי כוח מתמשך – צור קשר

נוטריון

מה זה נוטריון?

התפקיד של נוטריון הוא חשוב ביותר לכל מי שזקוק לאישור חוקי ומקוריות מסמכים. כנוטריון, הערכתו וחתימתו על מסמכים משפטיים מהווה אישור בפני בית המשפט ומאפשר להם לשמש כראיה בבתי משפט וברשויות אחרות.

בנוסף, נוטריון יכול לאמת ולזהות את האדם החותם על המסמך, מה שמבטיח את מקוריות החתימה. לא רק בישראל, אלא גם מחוץ לה, חתימה של נוטריון מקבלת כבוד ומעניינת מבחינה משפטית.

נוטריון
מרב-פלד-משרד-עורכי-דין-ונוטריון

מהם תפקידו של הנוטריון?

אימות חתימה – ביכולתו של הנוטריון לאמת את אמתיותה של חתימה כל שהיא על גבי מסמך כל שהוא ולאשר אמיתות זו בפני בית המשפט או כל מוסד רלוונטי אחד.

אישור ייפוי כוח – ביכולתו של הנוטריון לאשר כי בא הכוח החתום על מסמך כל שהוא בשם אדם כל שהוא אכן הוסמך לתפקיד זה על ידי מייפה הכוח.

אישור העתק נאמן למקור – בסמכותו של הנוטריון לאשר כי עותק מסמך כלשהו הוא אכן נאמן למקור.

אימות הסכמי ממון – כאשר בני זוג חותמים על הסכם ממון בטרם החתונה יש באפשרותו של הנוטריון לאשר ולאמת מסמך מסוג זה.

תרגום של תעודת – תרגום נוטריוני הוא תרגום שמאושר על ידי נוטריון. במקרים בהם נדרש להגיש מסמך רשמי בשפה שונה משפת המקור, נדרש תרגום מאושר כדי להבטיח את המדויקות והמקוריות של המסמך.

הנוטריון המאשר את התרגום מאמת את העובדה שהתרגום זהה למסמך המקורי, ועל כן התרגום הנוטריוני יכול לשמש כראיה בבתי משפט וברשויות אחרות.

תרגום נוטריוני של פסקי דין – הוא תרגום ממסמכים רשמיים ומשפטיים, כגון פסקי דין, שעברו אישור נוטריון. התרגום מאושר על ידי נוטריון ומאמת את המקוריות של המסמך.

הסמכה של נוטריון

הנוטריון הוא עורך דין המקבל הסמכה ממשרד המשפטים לחתום על מסמכים משפטיים שונים, כגון תעודות נישואין, צוויי חיוב ומכר, ועוד. על מנת לקבל הסמכה זו, עורך הדין חייב להיות חבר בשכת עורכי הדין לפחות 10 שנים, אזרח מדינת ישראל, וללא עבר פלילי או עבירה שיש עמה קלון. בנוסף, הוא חייב לעבור קורס מיוחד המאפשר לו לקבל את ההסמכה לנוטריון.

חתימה

הנוטריון יחתום על מסמך בחותמת אפוסטיל כאשר הוא מציג את האמת ובכך מכפיף את המסמך לחוקי המדינה. החותמת הזו נועלת מבחינה משפטית את המסמך ומאפשרת לשופט לראות שהמסמך חתום על ידי נוטריון ולהיות בטוח שההחלטות הכתובות בו אינן ניתנות לשינוי.


מוזמנים לצור קשר עכשיו – לחץ כאן

טלפון במשרד : 09-9507984 שלוחה 3

טלפון נייד : 052-5552989 / 972525552989+

פקס: 09-9555972

דואר אלקטרוני :law.peled@gmail.com

כתובת : המלך יהושפט 55, הרצליה פיתוח

צור קשר

Contact Form Demo

טלפון במשרד : 09-9507984 שלוחה 3

טלפון נייד : 052-5552989 / 972525552989+

פקס: 09-9555972

דואר אלקטרוני :law.peled@gmail.com

כתובת : המלך יהושפט 55, הרצליה פיתוח