נוטריון

מה זה נוטריון?

התפקיד של נוטריון הוא חשוב ביותר לכל מי שזקוק לאישור חוקי ומקוריות מסמכים. כנוטריון, הערכתו וחתימתו על מסמכים משפטיים מהווה אישור בפני בית המשפט ומאפשר להם לשמש כראיה בבתי משפט וברשויות אחרות.

בנוסף, נוטריון יכול לאמת ולזהות את האדם החותם על המסמך, מה שמבטיח את מקוריות החתימה. לא רק בישראל, אלא גם מחוץ לה, חתימה של נוטריון מקבלת כבוד ומעניינת מבחינה משפטית.

נוטריון
מרב-פלד-משרד-עורכי-דין-ונוטריון

מהם תפקידו של הנוטריון?

אימות חתימה – ביכולתו של הנוטריון לאמת את אמתיותה של חתימה כל שהיא על גבי מסמך כל שהוא ולאשר אמיתות זו בפני בית המשפט או כל מוסד רלוונטי אחד.

אישור ייפוי כוח – ביכולתו של הנוטריון לאשר כי בא הכוח החתום על מסמך כל שהוא בשם אדם כל שהוא אכן הוסמך לתפקיד זה על ידי מייפה הכוח.

אישור העתק נאמן למקור – בסמכותו של הנוטריון לאשר כי עותק מסמך כלשהו הוא אכן נאמן למקור.

אימות הסכמי ממון – כאשר בני זוג חותמים על הסכם ממון בטרם החתונה יש באפשרותו של הנוטריון לאשר ולאמת מסמך מסוג זה.

תרגום של תעודת – תרגום נוטריוני הוא תרגום שמאושר על ידי נוטריון. במקרים בהם נדרש להגיש מסמך רשמי בשפה שונה משפת המקור, נדרש תרגום מאושר כדי להבטיח את המדויקות והמקוריות של המסמך.

הנוטריון המאשר את התרגום מאמת את העובדה שהתרגום זהה למסמך המקורי, ועל כן התרגום הנוטריוני יכול לשמש כראיה בבתי משפט וברשויות אחרות.

תרגום נוטריוני של פסקי דין – הוא תרגום ממסמכים רשמיים ומשפטיים, כגון פסקי דין, שעברו אישור נוטריון. התרגום מאושר על ידי נוטריון ומאמת את המקוריות של המסמך.

הסמכה של נוטריון

הנוטריון הוא עורך דין המקבל הסמכה ממשרד המשפטים לחתום על מסמכים משפטיים שונים, כגון תעודות נישואין, צוויי חיוב ומכר, ועוד. על מנת לקבל הסמכה זו, עורך הדין חייב להיות חבר בשכת עורכי הדין לפחות 10 שנים, אזרח מדינת ישראל, וללא עבר פלילי או עבירה שיש עמה קלון. בנוסף, הוא חייב לעבור קורס מיוחד המאפשר לו לקבל את ההסמכה לנוטריון.

חתימה

הנוטריון יחתום על מסמך בחותמת אפוסטיל כאשר הוא מציג את האמת ובכך מכפיף את המסמך לחוקי המדינה. החותמת הזו נועלת מבחינה משפטית את המסמך ומאפשרת לשופט לראות שהמסמך חתום על ידי נוטריון ולהיות בטוח שההחלטות הכתובות בו אינן ניתנות לשינוי.


מוזמנים לצור קשר עכשיו – לחץ כאן

טלפון במשרד : 09-9507984 שלוחה 3

טלפון נייד : 052-5552989 / 972525552989+

פקס: 09-9555972

דואר אלקטרוני :law.peled@gmail.com

כתובת : המלך יהושפט 55, הרצליה פיתוח