גילית שבעלך בוגד ? מה כדאי לעשות ?

"לא תחמוד אשת רעך" – יצר לב האדם רע מנעוריו. עיון במקורותינו מלמד שלא תמו חַטאים מן הארץ: דור דור וחוטאיו, דור דור ונואפיו. שניים מעשרת הדיברות שבפרשתנו ובפרשת יתרו, מתריעים מפני חטא זה: "לא תנאף", ו"לא תחמד אשת רעֶך". עיון במשפט המקרא מלמד שעבֵרת הניאוף נמנתה עם העברות החמורות, ומכאן עונשם החמור של השותפים לה: "ואיש אשר ינאף את אשת איש אשר ינאף את אשת רעהו, מות יומת הנאף והנאָפת" (ויקרא כ, ).  התחקות אחר היקפו של איסור הניאוף מלמדת שמונח זה ציין מתחילה עבֵרה מסוימת, קיום יחסי מין עם אשת איש אלא שברבות הימים נתרחבה משמעותו.

גלית שבעלך בוגד בך עם אישה אחרת ? מעבר לסערת הרגשות את לא בטוחה מה נכון לעשות, האינטואיציה הראשונית היא לפוצץ את הזוגיות ולפגוע בבן הזוג כאן ועכשיו כפי שהוא פגע בך, רוב הנשים מגיבות בצורה עיוורת כאשר הם מגלות כי בעליהן מנהלים רומן. הן נותנות לפחד, לכעס, לכאב, או לרצון לנקמה להכריח אותן לבצע מהלכים שהן יתחרטו עליהם מאוחר יותר.  את לא בטוחה מה לעשות ?  לפני שתתמודדי עם ההחלטה הזאת בואי נתמקד בתחילה במה שאסור לעשות. ביצוע מהלכים ללא מחשבה וללא התייעצות עם גורם מקצועי עלולה להוביל למצב בלתי הפיך בעתיד שיפגע בך באופן משמעותי.

מאמר זה ייתן לך מספר עצות על מנת להימנע מלעשות טעויות, טעיות שעשיות לפגוע באסטרטגיה של הליך הגירושין. אין זה משנה האם בסוף התהליך תחלטי לעזוב את בעלך או שתחליטי להישאר איתו ולנסות ליישר את ההדורים, הרעיון הוא להתחיל את התהליך בנק' פתיחה טובה יותר ובעיקר לא להחמיר את המצב.

1. אל תסלקי אותו מהבית – עדיין לא.

למרות שהצעד הראשון שאת רוצה לעשות הוא לגרש אותו מהבית תתאפקי, סילוק מהבית צריך להיות המוצא האחרון, יתכן שבהמשך כשהדברים יתבהרו תחליטי לעשות זאת אך לעת עתה, זה הדבר הגרוע ביותר שאת יכולה לעשות. בתקופה הקרובה את צריכה להשגיח מקרוב על מה שקורה וזה יהיה קל יותר במידה ותמשיכו להתגורר תחת קורת גג אחת. במידה ותאלצי אותו לעזוב תתקשי לדעת מה הוא עושה ותאלצי לשכור חוקר פרטי בשביל להבין מה הוא מתכנן. כל עוד אתם עדיין יחד, את יכולה לשמור את האצבע על הדופק ולאסוף כמה עובדות נחוצות. יש הרבה דברים שכדאי לדעת על המצב על מנת שאת תוכלי לקבל החלטה מושכלת לגבי מה לעשות. לדוגמא להמשיך ולעקוב אחר פעילותו (הבוגדנית) של בעלך, יחס, תדירות הפגישות שלו עם המאהבת ופרטים אחרים הקשורים לרומן שלו. יש לתעד הכול ביומן לשימוש עתידי. עליך לזכור שכל זמן שהוא עדיין שם לך יש לך "זמן" לתכנן ולעבוד על דברים.

2. לא לספר לכל העולם על הבגידה שלו.

זה ממש טבעי שתרצי לספר למישהו על הבגידה של בעלך בכדי להתגבר על הכאב, יש לברור היטב ובזהירות למי מספרים, החברה הכי קרובה שלך יכולה להתברר כ"אישה האחרת". ודאי שאת סומכת ובוטחת במאה אחוז במי שאת מספרת לו ובקשי שלא יפיץ את השמועה הלאה, הרבה אנשים רואים במידע כזה כ"משהו צהוב"  ורצים לספר לחברה וכאש בשדה קוצים כולם כבר יודעים (גם בעלך). מיותר לציין כי יש גברים שמחכים לנצל את ההזדמנות ע"מ להציע את "עזרתם" כשאת במצב הכי פגיע ולכן אל תספרי לידידים שלך. אין זה רעיון טוב לספר לחברים של בעלך או למשפחתו מאחר והם יעמדו לצידו, הם עלולים לשקר לך, להגיד שאת לא מציאותית, להמציא תירוצים עבורו או להזהיר אותו בכדי שידע לכסות את עקבותיו. כאמור לספר לכולם הינו צעד שגוי שיכול לחזור אליך כבומרנג ולרדוף אותך.

פילים הם לא החיות היחידות שלעולם לא שוכחות. לחלק מהאנשים יש נטייה לזכור אירועים לא נעימים תקופה אורכה אחרי שהסתיימו לכאורה, כך שבמידה ואת ובעלך תחליטו להתפייס ולנסות לשמור על שלום בית, מי שמכיר את סיפור הבגידה עלול לגלות עוינות וכעס על מה שהוא עשה לך או מנגד לנטור לך טינה על זה שהשמצת אותו, לכן נהגי במשנה זהירות למי שאת בוחרת לספר על הרומן של בעלך.

3. הקדימי את בעלך במרוץ הסמכויות

זה הזמן לעשות חושבים עליך להיות אמיצה וחזק למרות כל הכאב עלייך לחשוב על היום שאחרי הפרדה, המחשבה אשר אמורה להנחות אותך הינה במידה והקשר הזוגי מסתיים כיצד תוכלי לצאת ממנו באופן שיבטיח את עתידך הכלכלי. כעס ורצון לנקמה לא יבטיחו את הביטחון הכלכלי לו את זקוקה על מנת להמשיך את חייך ולפיכך עלייך לנקוט באופן מיידי במהלכים אשר יבטיחו את עתידך הכלכלי.

במדינת ישראל עומדת לזכותה של האישה האפשרות לקבוע איזו ערכאה תדון בנושאים כמו: מזונות אישה וילדים, משמורת והסדרי ראיה, וענייני רכוש. מקובל לחשוב, ובצדק, כי לאישה עדיף לנהל את תיק הגירושין בבית משפט לענייני משפחה, מאחר ובדרך כלל בתי משפט אלה פוסקים לה ולילדיה מזונות גבוהים יותר, ומכריעים בענייני הרכוש מכוח חוק יחסי ממון ובאופן יותר שוויוני. לעומת זאת, בית הדין הרבני נוטה יותר לכיוון הבעל. בכל מקרה, יש להיוועץ מוקדם ככל שניתן עם עורך דין, על מנת שיגיש עבורך בהקדם האפשרי את התביעות הנכונות לערכאה הנכונה.

4. שלב איסוף המודיעין.

נשים רבות אינן יודעות כמה כסף יש לבעל ואילו נכסים ברשותו. איסוף מודיעין על חשבונות הבנק שלו, זכויות סוציאליות שצבר, נכסים שרכש – כל אלה יעזרו לך במאבק הגירושין. לרוב, בן הזוג ינסה "להעלים" ממך את המידע הזה ולכן חשוב לברר עליהם על מנת שתוכלי לעקלם. אל תהססי לעקל כל זכות כספית ו/או נכסים שגילית. הדבר יעזור לך במו"מ העתידי מולו.

פעמים רבות בעלים העומדים בפני תיק גירושין, מנסים להתחמק מתשלום המזונות באמצעות הצגת תמונה כלכלית מסולפת של מצבם. פעמים רבות התמונה הכלכלית הזו יכולה להיות מגובה בתלושי משכורת פיקטיביים ואז קיים קושי לגלות כי הבעל למעשה מקבל תשלומים נוספים שאינם מדווחים. חוקר פרטי צריך יכול לגלות הכנסות נוספות של הבעל, גם אם בחר להסתיר אותן.

5. היעזרי בחוקר פרטי טוב.

חוקר פרטי יכול לספק מענה לקשת רחבה של נושאים שבהם נידרש להוכחות מוצקות על מנת להוכיח נקודה חשובה. תמיד ישנם מקרי קצה ייחודיים שגם להם החוקר הפרטי יכול להעניק מענה ספציפי. חוקר פרטי בהחלט יכול להיות הפתרון לתעלומת היעלמותו של בעלך בלילות ובסופי שבוע. אנשים מוכנים להרחיק לכת על מנת להחביא רכוש ונכסים במידה וקיים ספק שהוא יילקח מהם. תפקידו של החוקר הפרטי לגלות היכן הרכוש הזה נמצא ומה סדר הגודל שלו, על מנת שניתן יהיה לבצע חלוקת רכוש הוגנת. מידע מודיעיני וראיות על קשר עם אישה אחרת, עשוי להביא לחיוב בעלך במלוא הכתובה המגיעה לך, ולעתים זה יכול להגיע גם לסכום של 6 ספרות. אל תהססי להשתמש בחוקר. המידע שיגלה לך עלול לעלות לבעלך ביוקר.

6. אל תתעלמי מהרומן שלו ואל תעמדי פנים שזה לא קורה.

הכחשה אינה הדרך ועלולה ​​להחמיר את המצב. התובנה שבעלך בוגד בך היא טראומטית וקשה מנשוא, למרות זאת, עליך להתמודד עם המציאות כפי שהיא. התעלמות מהבגידה שלו למעשה נותנת לו "אור ירוק" להמשיך ברומן שלו. העמדת פנים שזה לא קורה תגרום לו לחשוב שהוא מקבל הכשר לבגידה שלו או לתת לו את הרושם שיש לו את הסכמתך בשתיקה. בשלב מסוים (בהתייעצות עם עורך הדין) את צריכה ליידע את בעלך שאת יודעת על הרומן שלו, עליך להבהיר לו באופן נחרץ, אסרטיבי וברור שאת רוצה שזה ייפסק. במידה ואת רוצה לנסות להחזיר את הנישואין למסלולם ככל שתקדימי להתמודד איתו כך ייטב. במידה ותעכבי את ההתמודדות הוא עלול להתחבר באופן עמוק ומחייב לאישה האחרת וכך יקטן הסיכוי שתחזרו להיות יחד – פשוט תגיד לבעלך שאת יודעת על זה, לפעמים זה יהיה מספיק כדי לשים קץ לרומן שלו.

**רות יוסטון היא מחברת הספר "האם הוא בוגד בך? 829 סימנים מסגירים"**