פגישה ראשונה עם עורך דין לגירושין

פגישה ראשונה עם עורך דין לגירושין – עבור רוב האנשים , הצעד הראשון לאחר החלטה להתגרש הוא למצוא את העורך דין הנכון לך. מאמר זה נותן לכם כמה טיפים על מה לצפות במהלך הפגישה הראשונה שלך.

נכתב ע"י : עו"ד מרב פלד

כעורכת דין אני צריכה לעשות הכול שהלקוח ירגיש בנוח ויוכל לדבר על הכול, מאחר ורוב הלקוחות שמתגרשים חווים מגוון של רגשות לאחר ההבנה כי הנישואין מסתיימים, כמו פחד, כעס, כאב, חרדה או אפילו דיכאון. הם עלולים לאבד את היכולת לישון ולחוש חשש עמוק לגבי כיצד ילדיהם יקבלו את החדשות על הגירושין הקרבים. כתוצאה מהרגשות הללו מסביב הפרידה לקוחות גירושין לרוב אינם נמצאים במיטבם. בייחוד בפגישה הראשונה עורך דין מנוסה ייקח זאת בחשבון.

פגישה ראשונה עם עורך דין
פגישה ראשונה עם עורך דין

עורך הדין צריך להשתדל  לייצר אווירה נוחה ובטוחה ככל שניתן  ולהפגין גם רגש, אומנם עורך הדין שלך אינו מטפל אך הוא חייב להיות רגיש למצב הנפשי של הלקוח. להלן מספר דגשים לפגישה:

  • הסברים ברורים וזהירים של דברים – לא לזעזע את הלקוח עם תיאוריות משפטיות מורכבות, חוקים, הלכות ופסיקות.
  • להימנע משימוש בעגה משפטית מורכבת – זה עשוי להיות אתגר עבור לקוחות מסוימים, דבר כדי שהלקוח יבין .
  • דף מידע – לקוח בשלב זה של הגירושין עלול להיות לא מרוכז ויהיה לו קשה לזכור הכול ולכן מומלץ לכתוב את הדברים המרכזיים ולתת ללקוח בתום הפגישה.

אם אתה טרם הליך גירושין עליך לוודא שאתה בוחר עורך דין מנוסה ומוכשר שזה תחום התמחותו, מומלץ טרם הפגישה לקבל חוות דעת מחבר או משהו שעבד עם עורך הדין. שווה גם לבדוק ביקורות באינטרנט ואם ישנם מקרים כל התנהגות בלתי הולמת מקצועית נגד עורך הדין.

כמו כן, לבחון כמה שנות ניסיון יש לו בדיני המשפחה. ודא שהניסיון שלו תואם לצרכים שלך. במידה ואתה נמצא מאבק משמורת מסובכת, בינלאומית עליך לוודא כי עורך הדין בעל ניסיון במשמורת במשך כמה שנים. או לדגומה במידה ובן הזוג שלך היינו משקיע הון סיכון מוצלח אזי יש לוודא שלעורך הדין שלך יש את הידע להתמודד עם הניתוח הפיננסי המסובך .

אתה צריך למצוא עורך דין עם מי אתה יכול לשאת על יחסי עבודה טובים. אחרי הכל, אתה עלול להיות הוצאות הרבה זמן יחד. בנוסף, אתה הולך לקבל החלטות משנות חיים בגירושים שלך, אז אתה רוצה עורך דין שיכול להסביר זכויות, אחריות ואפשרויות שלך בצורה ברורה.

אם אתם מודאגים לגבי שוכח הכל עורך הדין שלך אומר, זה יכול להיות רעיון טוב לבקש מיילים לסכם מסכם הפגישות שלכם. עם זאת, זה יכול להיות יקר (זוכר, עורכי דין גובים עבור זמנם). אם זה לא מעשי, לרשום הערות במהלך פגישות כדי שתזכור משימות כל שהתבקשתם להשלים ולזכור מה הם השלבים הבאים.

מה צריך לקרות בפגישה הראשונה עם עורך דין ?

זה תלוי מאוד בסטטוס האישי שלך, מה מצבך, מה קורה במקרה גירושין. במקרים מסוימים, מסמכי גירושין כבר הוגשו, בעוד במקרים אחרים, בני הזוג כבר דבר על גירושין והבטיח להשתמש בתהליך גירושין בשיתוף פעולה, ולא עד הסוף "ההתדיינות" (כלומר נאבקים על מקום משפט). לבסוף, לקוחות מסוימים מתמודדים חירום – בני זוגם העשויות לרוקן חשבונות בנק לקראת גירושין, או שהם עשויים להיות קורבן של אלימות במשפחה וזקוקים להגנה מיידת מבית משפט. נסיבות הלקוח תכתבנה מה נדון ומה שננקט פעולות כתוצאה של המפגש הראשון.

בדרך כלל אם כי, לקוח מגיע עם שאלות כלליות על גירושין ממשמשים ובאו או לאחרונה הגישו, רוב עורכי הדין יבחנו את תהליכי הגירושים השונים זמינים (חוק השיתופי, גישור וליטיגציה) ולתאר את השלבים דרושים לכל אחת.

בנוסף, עורך דין צריך לשאול הרבה שאלות. חשוב לנסות להכיר את הלקוח כאדם וללמוד כמה שיותר על בן הזוג והילדים של הלקוח (אם בכלל). עורך דין צריך לנסות להשיג הבנה טובה של המצב הפסיכולוגי הפיננסי של הלקוח הזה הוא על מנת להפוך את כל הפניות צורך פסיכותרפיסטים, מאמני גירושין, עורכי דין נדל"ן ו / או מתכננים פיננסיים עבור ייעוץ מיוחד.

עורכי דין גירושין רבים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם אנשי מקצוע אחרים על מנת לוודא את כל השאלות הקשורות לגירושי לקוחותיהם נענים כראוי. זכור, עורך דין אינו ולא יכול לשמש יועץ מס או פסיכולוג, למשל, אז זה חיוני כי מתגרש בן הזוג של לשכור אנשי המקצוע הנכון ולשמור הודיע ​​לעורכי דינם.

סקור אתגרים במקרה הגירושין שלך

אי אפשר לחזות בדיוק מה יהיה "לקרות" גט, אבל זה הכי טוב כדי לתת מענה לכל הסוגיות העיקריות שעלולות לבוא, כגון משמורת של כל ילדיהם הקטינים, מזונות ילדים, מזונות – אם זה צריך להיות משולם ואם כן, כמה ובמשך כמה זמן, ואת חלוקת הרכוש וחובות.

בסוף הפגישה הראשונה, לקוחות, בדרך כלל לעזוב עם שיעורי בית הכולל למידה ככל האפשר על מצבו הכלכלי של בני הזוג, במונחים של נכסים, התחייבויות והוצאות שוטפות. בנישואים רבים, רק אחד מבני הזוג הוא אחראי על הכספים. עם זאת, לפני שניתן יהיה לפתור גירושין, שני בני הזוג צריך להיות בעל הבנה מלאה של חובות הכנסה, נכסים של בני הזוג. אם אתה יכול לספק הרבה פרטים על כספינו במפגש הראשון עם עורך הדין החדש שלך, מפגש זה יהיה הרבה יותר פרודוקטיבי.

האם הפגישה חשאית ?

כן. לפעמים, בני זוג אינם בטוחים לחלוטין שהם רוצים להתגרש, אבל רוצים לדעת מה הם יכולים לצפות אם הם הולכים קדימה. כל תקשורת עורך דין-הלקוח מוגן, זכות לקוח לפרטיות היא מוחלטת, כך שלקוחות גירושין לא צריכים לדאוג זוגם לברר.

סיכום

חשוב שלקוחות להשאיר תחושת פגישת דינו הראשונה שלהם הוא כבר שמע והבין, וכי עורך הדין שלהם קשובה לצרכים הספציפיים שלהם. הם צריכים גם להציג עורך הדין שלהם כמי נחווית, מוסמך ונגיש – מישהו שיכול להנחות אותם דרך התקופה המלחיצה קדימה.